miércoles, 8 de junio de 2011

Petició al alcalde

(nom i Cognoms)
veí de Paiporta, amb DNI núm. ________________,
domiciliat a efectes de notificació en C/ _________________ núm. ___
(notificable també en
l’adreça electrònica ______________ @ __________)

EXPOSA

Segons estableix la Constitució Espanyola (art. 1.2) “La sobirania nacional resideix en el poble espanyol, del qual emanen els poders de l’Estat”, i “L’Administració pública serveix amb objectivitat els interessos generals” (art.103.1). En conseqüència, l’administració ha d’actuar al servei del ciutadà, cosa que no podrà fer sense que la ciutadania en tinga coneixement.

La Participació resulta consubstancial a l’existència de l’estat democràtic i, com diu l’article 9.2 de la Constitució: “Correspon als poders públics promoure les condicions per tal que la llibertat i la igualtat de l’individu i dels grups en els quals s’integra siguin reals i efectives; remoure els obstacles que n’impedeixin o en dificultin la plenitud i facilitar la participació de tots els ciutadans en la vida política, econòmica, cultural i social.” A més a més, l’article 23.1 de la carta magna diu que “Els ciutadans tenen el dret a participar en els afers públics, directament o per mitjà de representants lliurement elegits en eleccions periòdiques per
sufragi universal.”

El principi de transparència de l’activitat de les administracions públiques ha d’anar de la mà del dret de tots els ciutadans a l’accés a la informació sobre eixa activitat pública que consagra l’art. 105.b) de la Constitució i art. 3.5 de la Llei 30/1992 de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Per altra part, l’article 45.1 de la Llei 30/1992 ordena que “Les Administracions Públiques impulsaran la utilització i y aplicació de les tècniques y mitjans electrònics, informàtics i telemàtics, per al desplegament de la seua activitat i l’exercici de les seues competències, amb les limitacions que a la utilització d’estos mitjans estableixen la Constitució i les Lleis”, deduïnt-se d’eixe manament que les tècniques i els mitjans electrònics es posaran també al servei de l’accès dels ciutadans a la informació pública, si més no quan siga compatible amb els mitjans tècnics de què disposa l’Administració.

Com correspon a tota organització moderna, l’actuació de l’administració local ha d’adequar-se al principi de programació d’objectius, establiment dels mitjans necessaris, avaluació dels resultats obtinguts i rendiment de comptes als ciutadans a qui ha de servir.


I en conseqüència DEMANA


1. L’accés –tot respectant allò establert en l’art. 37 de la Llei 30/1992- a:

a. Documentació on es plasmen els plans de caràcter general o sectorials vigents en
el municipi.

b. Documents en què es plasma el pressupost econòmic anual de cada exercici.

c. Informació complementària on es determinen les finalitats de les actuacions i els
objectius quantificats que s’aspira abastar.

d. Memòries anuals dels distints serveis que composen l’administració local on conste:
I. Quantificació dels objectius plantejats
II. Recursos –materials i humans- disponibles pel servei
III Execucions durant l’exercici i grau de consecució dels objectius
plantejats.
IV.Suggerències de millora del servei per a exercicis posteriors.
V. Liquidació dels pressupostos municipals al màxim nivell de detall possible.

2. La posada en funcionament del dispositiu que possibilite la lliure consulta a través
d’internet de tota eixa informació, i si és possible l’obtenció de còpia electrònica en
format que permeta la fàcil anàlisi del contingut per part dels ciutadans.

3. Que l’Ajuntament diposite les còpies en suport paper necessàries de tota eixa
documentació en la Biblioteca Pública Municipal per a fer-la accessible a tots els
ciutadans.

Paiporta, ___ de juny de 2011.

Sr. ALCALDE DE PAIPORTA

Firmat: _______________________________

No hay comentarios:

Publicar un comentario